luni, 27 august 2012

Primele 100 de cuvinte...

Image and video hosting by TinyPic
De azi o să am și eu această rubrică, „Primele 100 de cuvinte”, rubrică creată de Rosia Lady. Mi-a plăcut mult ideea aceasta, așa că am zis...de ce nu? :D Sper să vă placă!                                                         

Încep cu tot ceea ce am început să citesc și nu am terminat...încă :D :)) 
Zarva  se auzea din ce în ce mai puternică, mai aproape. Creștea, asemeni unui animal din poveste, atunci când se află la adăpost de orice pericol, în viziunea lui ferită de orice privire răuvoitoare a vreunui  străin. Vocile lor erau teribile. Le detestasem dintotdeauna. Oameni grăbiți, răstiți, forfota lor stupidă în căutarea a nimic. Țăranii din V. nu știuseră niciodată să ceară ceva. Acum veniseră să-mi ceară mie viața, dar pretenția lor era atât de ridicolă, de patetică! Nicolas îmi spusese că numai aici, în Transilvania, oamenii sunt peste măsură de înapoiați. Prin părțile pe unde colindase vraciul, înainte să...

2. Cele 50 de vicii ale Domnului Grey de E. L. James 

Frustrată, mă încrunt la imaginea mea din oglindă. Fir-ar el de păr- nu vrea să se așeze, și fir-ar ea de Katherine Kavanagh pentru că s-a îmbolnăvit și mă supune la un asemenea chin. În loc să învăț pentru examenele finale, programate săptămâna viitoare, uite ce fac, mă chinui să-mi conving părul să stea cum trebuie. Nu trebuie să dorm cu părul ud. Nu trebuie să dorm cu părul ud. Spunând aceasta mantra de mai multe ori, încerc, din nou, să-mi îmblânzesc părul cu peria. Îmi dau ochii peste cap exasperată și mă zgâiesc la fata palidă, cu păr șaten...

3. Așa mamă, așa fiică? Selectate de Bel Mooney

Când te gândești la ea, relația dintre mamă și fiica este cea mai important din câte există. Desigur, același lucru se poate spune și despre relația dintre tați și fii. Dar legătura dintre două femei, acea verigă între generații, reprezintă un amalgam de contradicții, atât de special, totuși, în felul lui… Uneori poate să pară complicat- mai ales atunci când fiica încearcă să-și  întindă aripile,iar mama ar mai vrea s-o țină legată de cuib vreme de-un ceas sau două. În momentele bune, mamele si fiicele pot fi cele mai bune prietene din câte au existat vreodata. Dar când e rău…

4. Casa de sticlă ( Vampirii din Morganville 1) de Rachel Caine

În ziua în care Claire urma să fie primită în Casa de Sticlă, cineva i-a furat rufele.
Când și-a vârât mâna în morcăria aia de mașină de spălat hodorogită, n-a găsit nimic altceva decât palele umede și alunecoase ale rotorului și – ca într-o glumă proastă- cea mai jerpelită pereche de chiloți din câte avea, plus un ciorap. Era grăbită, firește; existau doar două mașini de spălat pe acest cel mai de sus palier din Howard Hall, unde se aflau cele mai puțin apreciate și mai dărăpănate camere din cel mai puțin apreciate și mai dărăpănate camere din cel mai puțin…
5. Urzeala tronurilor ( Cântec de gheață și foc) George R.R. Martin

- Ar trebui să ne întoarcem, ceru Gared pe când desișurile începură să se întunece tot mai tare în jurul lor. Ierburile sunt moarte.-Moartea te înspăimântă? Întrebă Ser Waymar Royce cu umbra unui zâmbet.Gared nu mușcă din momeală. Era un om bătrân, trecut de cincizeci de ani, și văzuse destui stăpâni venind și plecând.-Ce-i mort e mort, zise el. Nu avem nimic cu ce-i mort.-Sunt morți? întrebă Royce cu voce moale. Ce dovezi avem?- Will i-a văzut, raspunse Gared. Dacă el spune că sunt morți, pentru mine asta-i suficient ca dovadă. Will știuse  că-l vor atrage la…

6. Gothic de Ștefan Bolea
morții mai mor o dată
pe lângă groapa mea/ trec cupluri de îndrăgostiți/ turiști cu biciclete, bătrâni care-și plimbă cățeii/ iar vara abia mijită îmi aduce miros de fân proaspăt
deși sunt îngropat de viu
m-aș bucura și eu de soarele albastru/de șoarecii mucalați care ies din canal semnalizând ușor din mustăți/  (câțiva chiar au o sclipire ironică și-un șarm nomad care trezește universale sentimente de prietenie)/ de iedera care se încolățește ca o curea la gâtul crucii mele
dar groapa e adâncă- coșciugul e strâmt/ și poate asta e eternitatea/ să-ți păstrezi capacitatea de reflecție în celula unui mormânt 

Citesc toate aceste cărți, sunt incredibile, fiecare în felul ei. Sunt diferite una de cealaltă, și totuși, sunt perfecte pentru fiecare dintre noi :) Sper că le voi face recenzii destul de curând :D

13 comentarii:

  1. Cum poti sa citesti asa multe carti o data? :)) Sper sa iti placa Contesa Aneke, si sunt foarte curioasa ce o sa crezi si de Cele 50 di Vicii ale Domnului Grey.Cat de frumoasa e coperta de la Asa mama, asa fiica? :X

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Contesa Aneke nu ca-mi place...e superbbaaa!! Deabia astept sa o termin sa scriu odata despre ea :))
      Cele 50 de vicii le-am citit si pe net si am si rasfoit-o, astfel ca am citit cam fiecare pagina...doar ca vreau sa o citesc asa cum trebuie :)) Parerile mele despre Grey sunt cam impartite, desi am impresia ca citesc un fic, este totusi o carte buna inspre foarte buna, personajele au replici tari, amuzante, sunt destul de ok construite, desi am impresia ca e aceasi familia Cullen, aceasi Bella si acelasi Jake :)) Dar este o carte buna, ce merita citita :D
      Coperta, cat si continutul la Asa mama, asa fiica, sunt geniale. Desi este o carte pentru...fete sub 12 ani, cred ca merita citita oricand, oriunde. Sunt 14 povestiri amuzante, lacrimogene, pline de suspans si..frumoase :D Nu este cartea mea, ci a unei prietene, dar sunt sigura ca o sa incerc sa o cumpar si eu :))
      Mersi mult pentru comentariu, Krisz :*:*:*

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Pai, nu e normal? :))) Plus ca mai citesc si In numele iubirii, de la tine :))) Si daca stau bine sa ma gandesc...si Maximus Ride. Dar vreau sa le termin pana incepe scoala! Asa se intampla cand chiar ai de unde alege...nu stii ce sa citesti!

      Ștergere
  3. Imi place cum incepe "Cele 50 di Vicii ale Domnului Grey", ma regasesc in primele 100 de cuvinte:)). Nu vreau sa citesc cartea, lecturile erotice nu sunt tocmai o placere pentru mine.
    Waii, Cantec de Gheata si Foc 8->. Ce frumos incepeee!

    Dee.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 50 de vicii nu este numai o lectura erotica...e o poveste ciudata de dragoste. pasajele erotice, daca nu-ti plac, le poti sari foaaaarte usor :D este o carte buna si fara acele chestii, deci ai putea citi :D
      da, gheata si foc este o comoara...i-am facuta cum recenzie, sper sa va placa :D

      Ștergere
  4. tu esti o forta a naturii;;) eu sper doar ca nu le vei amesteca incat sa nu mai intelegi nimik;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu le amestec :D nu citesc in fiecare zi din cele 6 :)) depinde de starea mea ce citesc, de asta citesc atat de multe carti diferite, ca tema si subiect. :))

      Ștergere
  5. Ce carti interesante, cum ti se pare Urzeala tronurilor? Ca vreau si eu sa o citesc. Ma bucur ca ai postat si tu rubrica Primele 100 de cuvinte. Ce bine de tine ca ai timp de citit. Eu abia astept sa dau examenul si dupa aceea vreau si eu sa devorez cateva carti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Urzeala tronurilor este una dintre cele mai geniale carti scrise vreodata :D sper sa ai ocazia sa o citesti...isi merita fiecare banut. peste 1000 de pagini in care ai impresia ca ai intrat intr-o alta lume, creata de la 0 de autor. este o opera geniala, cu multe personaje, fiecare avand in spate propria sa poveste de viata :D
      eu, atunci cand am timp, parca nu am chef sa citesc, in schimb...atunci cand am avut de dat examene, cand am avut de invatat caiete intregi, citeam 3-4 carti pe saptamana. inca ma amuza faptul ca am terminat Academia Vampirilor in 6 zile, avand de dat 3 teze si multe multe teste. :))

      Ștergere
  6. In lipsa iubirii :)) nu in numele iubirii :)) e bine ca nu le-ai amestecat :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. =)) lipsa, nume, cartea aia aproape am citit-o...am citit doar partile care ma fascinau =))

      Ștergere
  7. P.S. am taiat de pe lista Gheata si foooc... acum pe ce sa ma bazez? toate de mai sus sunt incepute...dar la ce sa fac recenzie? :D ce sa termin? ceva pareri?

    RăspundețiȘtergere