joi, 2 august 2012

Herg Benet

Image and video hosting by TinyPic
Iubesc mult editura aceasta, iubesc cărţile, temele lor diferite, originale, puternice, grafica coperţilor absolut genială, stilul incitant al autorilor/poeţilor.
Am aflat despre această editură/librărie de la scumpele mele prietene, Krisz şi Alexya, şi am rămas fascinată de descrierile interesante. Apoi, a urmat Bookfest unde am cotrobăit fericită în lumea cărţilor de la Romexpo. Spre final, deşi îmi plănuisem demult să dau neapărat să cumpăr unele chestii de la Herg Benet, uitasem, vrăjită de zecile de standuri ( o să povestesc  mai multe în altă postare).
Şi, când să plec, mi-am dat seama de greşeala enormă pe care eram să o fac. Am căutat repede Herg Benet, şi... normal că am găsit standul. Era bine ascuns, dar învăluit de cele mai frumoase coperţi pe care le-am văzut până acum. Nu sunt genul care să citească o carte doar după o copertă ( mi-am tras ţeapa de multe ori când mi-a plăcut o copertă şi conţinutul m-a lăsat cu buza umflată) dar la ce conţinut tare se află printre acele coperţi... e greu să nu pui mâna pe cărţile acelea :))
Fericită să văd niște prețuri destul de mici, deşi nu mai aveam bani prea mulţi, am decis să-mi cumpăr Sânge Satanic şi Pervertirea, cărţi pe care le văzusem pe Librăria Online Herg Benet. Am ajuns, am pus ochii pe ele, le-am înhăţat. Am aflat, spre bucuria mea, că având acelaşi autor, Cristina Nemerovschi, (chestie pe care nu o ştiam, nu reţin numele autorilor) , le pot lua cu 50 lei pe amândouă. Era la fix! :))
M-am mai uitat puţin tristă, puţin foarte fericită către celalalte cărţi. Voiam foarte tare să cumpăr Abisex, ce de la 24 lei fusese deja redusă la 20.
Eu mai aveam puţini bani şi plănuisem să-mi şi rămâmă ceva, de-un suc mic acolo.
Deşi eram cu părinţii mei, cărţile mele fuseseră cumpărate, aşa cum mi se pare şi normal, din banii mei. Mă uitam cam cu milă la portofelul meu semi-gol, şi când să decid să scot odată 20 lei să cumpăr cartea- ce naiba, o viaţă avem, s-o petrecem  cumpărând cărţi!- dar domnul de la stand, foarte amabil şi respectuos, mi-a zâmbit ca şi cum avea un as în mânecă, căci mă urmărise atent până atunci.
"Hai să facem o reducere. De la 24 la 20 şi de la 20 la...15? E bine aşa?"
Ce-am facut? Aş fi vrut să spun că o cumpăram oricum, că îi mulţumesc mult, că daaa, desigur!!
Nu mulţi ar face asta. Nu multe edituri sunt atente la clienţii lor, la noi, la cititori. Gestul făcut de domnul acela m-a făcut să-mi promit că nu va fi ultima oară când o să citesc cărţi de la Herg Benet, şi ca, în cele din urmă, voi strânge marea majoritate a cărţilor de la ei.
Să compar somnolenţa şi nepăsarea unor mari edituri cu amabilitatea de la Herg Benet? Aş exagera şi devia prea mult de la subiect :)).

Încă ceva. Cărţile , fie proză , fie versuri, sunt geniale. Credeţi-mă, nu am nimic de câştigat când spun cu mâna pe inimă că îşi merită fiecare banuţ :)!

Deși tânără, aceasta este aparte, deoarece a publicat și intenționează să publice în continuare creații ale tinerilor români, sau ale autorilor aflați la debut absolut, atât poezie cât și proză. Ni se pare un lucru uimitor că acordă credit tinerilor, că îi ajută în a-și forma o carieră ca scriitori, dacă au talent. 
După cum știți, blogul nostru promovează creațiile tinerilor, postează despre romanele, ficurile, poeziile voastre, și printre vizitatori avem norocul să avem parte și de voi, persoane talentate. Mulți dintre voi scrieți uimitor, și ne dorim să avem șansa cândva să aflăm că v-ați publicat prima carte. În plus, editura a organizat și un concurs anul trecut, în care primele 4 manuscrise cele mai bune au fost publicate, și urmează să îl organizeze și anul acesta. O să vă ținem la curent cu detalii când va fi momentul, și că îndemnăm să fiți curajoși, să aveți încredere în voi și în talentul vostru, și să vă trimiteți manuscrisele, deoarece nu aveți nimic de pierdut :)
Sprijinim cu mare drag activitatea Editurii Herg Benet, îi purtăm un mare respect și admirație pentru că publică romane ale tinerilor! De asemenea, ne dorim să promovăm mai des și cărți scrise de autori români.
Editura Herg Benet s-a înființat în septembrie 2010, propunându-și ca prin programul său editorial să sprijine abordările îndrăznețe și în întregime originale în literatura română, în special ale autorilor tineri și foarte tineri. În perioada 2010-2011, editura Herg Benet a publicat și promovat inclusiv titluri ale unor autori aflați la debut absolut, atât poezie cât și proză. Editura și-a atins obiectivul de a face cunoscute pe piața de carte autohtonă voci noi, puternice, cu o scriitură originală, excelent coordonată cu literatura universală actuală de cea mai bună calitate, voci girate de marii autori ai momentului.La numai un an și jumătate de la înființarea editurii, programul editorial Herg Benet a primit încurajări entuziaste în majoritatea revistelor culturale autohtone, precum și remarci generoase legate de calitatea și aspectul grafic al cărților publicate, ca și pentru criteriile după care sunt selectați autorii.
În perioada iunie – septembrie 2011, Editura Herg Benet, în colaborare cu Casa de Editură max Blecher, a organizat prima ediție a concursului de debut Herg Benet – Max Blecher, secțiunile poezie și proză. Juriul format din Ioan Es. Pop, Liviu Antonesei, Dan Coman, Radu Vancu și Răzvan Țupa a ales patru manuscrise câștigătoare din cele aproape 200 primite, ce au fost premiate prin publicarea la Editura Herg Benet, respectiv Casa de Editură Max Blecher. Editura Herg Benet își propune să organizeze în 2012 cea de-a doua ediție a acestui concurs și să îl transforme într-o tradiție pe piața de carte prezentă.
Editura Herg Benet a întreprins un turneu național de promovare a autorilor, turneu intitulat ”Exerciții de rebeliune”, ce a cuprins orașele Brașov, Târgu Mureș, Cluj. Oradea, Alba-Iulia, Sibiu, Baia Mare, București, Timișoara și Iași. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu