vineri, 17 august 2012

Book Lovers Challenge (5)

5.Copiază un citat care te-a impresionat și comentează-l. Scrie părerea ta despre el, ce îți inspiră, de ce l-ai ales.
      Citat...citate? Wow. Multe trebuie să mai fac :)) Mă credeţi sau nu, îmi e foarte greu să aleg un citat.
       Cam toată viaţa, când am avut nevoie, într-o perioadă mai tristă, mai veselă, mai plină de prieteni sau mai plină de necazuri, citatele m-au suportat şi sprijinit. Deşi mi-au fost, precum cărţile, nişte dragi prietene, le-am cam uitat. Aşa sunt eu, uit mâna care mă hrăneşte :)) Nu-mi aduc aminte multe citate, de la strajnicul      " Unde dă mama, creşte", la mari citate despre dragoste şi prietenie, citatele mereu mi-au oferit inspiraţie, sprijin, zâmbet şi o mână de ajutor! :)
      Ştiu că...într-un fel stric regula provocării ăsteia, dar viaţa m-a îndrumat după mai multe citate: vi le spun pe cele care mi-au rămas în memorie.
" Smile, what is the use of crying?" [statusul unei amice, nu-i mai ştiu numele, ştiu ca i l-am văzut pe mess :))]

" Mulţi spun că au mulţi prieteni, şi asta e foarte adevărat, dar prieteni nu sunt cei cu care ieşi la o bere, mă rog, la un suc la ce ieşiţi voi. Prieteni adevăraţi nu sunt cei cu care pierzi vremea vorbind despre nimicuri, despre cine a mai făcut ce, despre ce gol a mai dat Mutu, sau despre cine a mai apărut în politică. Prietenii adevăraţi sunt cei pe care-i suni la 3 noaptea şi sunt gata să te ajute, şi invers. Deci, pot spune ca un om cu 1-2 prieteni adevăraţi se poate numi un om norocos, dacă nu un om împlinit" [Citat din memorie, amintirile orelor mele de civică! :))]

" Nimic nu e întamplător, totul se întâmplă cu un scop. Oricine intră în viaţa ta, trebuia să intre şi oricine iese, trebuia să iasă." [ Cred ca asta e o regulă primită de la o dragă şi veche prietenă cu care n-am mai vorbit de o vreme bună]
" Bine faci, bine găseşti. Rău faci, rău primeşti" [ Karma sau mai bine spus, vorbă populară]
" Dragostea nu e egoistă, nu cere, nu moare. Dragostea e blândă, aşteaptă, ajută, iartă şi e mereu acolo" [ Un citat despre dragoste pe care-l mai ţin minte dintr-un test de la...religie :))]
" Viaţa e grea, plină de durere, de dezamăgiri, de nedreptăţi. Dar prietene ,un gol te aşteaptă, un gol mare, luminos" [ A cincea fiolă, poezia de la sfârşit]
" Când eşti înconjurat de proşti, cu timpul, te prosteşti." [ Cheloo]
" Prietenia e ca o aţă. Odată ruptă şi legată, nodul rămâne" [ sau cam aşa ceva, nu mai ştiu exact citatul, dar ştiu că l-am citit pe un site de...citate :))]
" Toate cârpele se cred mopuri" [ citat spus de scumpa mea Ally]
" Într-o lume în care ne iubim şi tu mă ştii, mă ai, mă vrei, iar eu, eu te privesc şi-mi ajunge, te simt şi nu mă satur, te am, şi te mai vreau. Eu sunt o fereastră deschisă pentru zborul visurilor noastre. Te iubesc până la Doamne Doamne şi înapoi de un infinit de ori." [ Interviu de dragoste]
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
     Acum ar trebui să le comentez? Încă nu-mi vine să cred că...mi le-am adus aminte, deşi mai erau şi mai sunt o groază, o tonă :))
      Fiecare m-a ajutat şi m-a învăţat ceva. De la lacrimile sunt degeaba, sunt doar un timp pierdut în care puteai zâmbi, la puterea de a avea un prieten adevărat. Parcă te simţi superior când poţi jura cu mâna pe inimă că tu ai pe cineva ce ar sacrifica ore de somn, lacrimi de sânge, zâmbete de zahăr, sau pur şi simplu, timp din viaţa sa pentru a se îngriji de tine, de capriciile tale, de nevoile şi de supărările tale.

     Următorul citat mi-a arătat că viaţa mea e un drum doar al meu, un drum pe care eu îl parcurg, un drum în care am mulţi însoţitori ce mă urmează sau pe care-i urmez doar câteva străzi, în timp ce am însoţitori ce mă aşteaptă la capătul drumului, însoţitori ce mă ridică şi mă trimit pe drum de la începutul său, şi în cele din urmă, am acele persoane ce sunt şi vor fi cu mine de-a lungul pietrelor şi a gropilor din acest drum.
     Cred, pe de altă parte, în Karma. Dacă faci un bine, sunt sigură că-ţi va fi răsplătit, chiar dacă nu pe moment, cândva. De multe ori, când am făcut ceva cu intenţia de a înşela, sau mai bine zis, minţi şi câştiga ceva pe moment, mi-am dat seama că... ar fi fost mai bine pe calea cinstită. Că aş fi primit mai multe fiind bună de la început, chiar de mi-ar fi fost putin mai greu, sau chiar de m-aş fi simţit prost pentru câteva clipe.
     A cincea fiolă, cartea începutului maturizării mele, mi-a fost portiţa pe care am păşit în calea către lumea reală. Viaţa nu este un basm, nu are adesea happy-end, iar bucuria este mereu plătită cu ore întregi de suferinţă. De fiecare dată când am simţit că nu mai pot, versurile astea mi-au apărut în minte ca o pacoste de care nu puteam scăpa. Fără să vreau, le-am învăţat, şi cu timpul, înţeles şi iubit.
     Cheloo şi vorba lui despre "proşti" mi-a arătat cât de mult te pot schimba persoanele din jurul tău. M-a afectat direct vorba lui, căci este total adevărată şi mi se potriveşte 100%! :))
      Citatul despre prietenie este doar o vorbă pe care mi-o repetam şi pe care mi-o repet. Şi ea este plină de adevăr, nodurile sunt ceva peste care poţi trece greu sau deloc. Te poţi preface că ele nu există sau că nu au fost vreodată, dar ,în cele din urmă, sunt nişte chestii ca o barieră peste care  nu  poţi păşi. Amintirile dureroase, într-o relaţie, fie ea de prietenie sau de dragoste, sunt şi vor fi mereu un imbold de a stagna sau de a înfrunta şi construi relaţia respectivă. Dacă totul se distruge, nodul rămâne ca un capriciu, ca o cicatrice imposibil de vindecat. 
      Cârpele şi mopurile sunt doar un mod de a cataloga anumite persoane ce, în definiţia lor, sunt nişte  lucruri de...curăţat pe jos. Numai că persoanele astea vor mereu să se ridice la rangul de...curăţătoare moderne, astfel că-şi iau o coadă şi devin mopuri :)))
      Ultimul citat este o mică amintire, o amintire puternică şi dragă ce-mi va trezi simţurile şi când voi fi bătrână şi uitată într-un azil mitic.  Este...iubire pură :) 
      Ştiu că nu am respectat deloc regulile, şi ştiu că v-am cam plictisit, dar chiar nu-mi imaginez alt mod de a face provocarea asta. Sper totuşi să vă fi plăcut "citatele" mele :)) 


NEXT TIME:
6. Dacă ți-ai dori într-o zi să scrii o carte, care ar fi subiectul ei, și ce imagine ai dori să fie folosită pentru copertă? Arată-ne imaginea.


2 comentarii: