luni, 12 noiembrie 2012

Primele 100 de cuvinte (2)

Image and video hosting by TinyPic

Ştiu, chiar ştiu că nu am mai scris de multă vreme la această rubrică, şi chiar îmi cer scuze. Deci, revin în forţăăă cu...4 cărţi :)  Tăcere e terminată, urmează să-i fac recenzie, Frumoşii e pe jumătate gata, Dolores e începută, Belle îşi aşteaptă cuminte locul :) Toate sunt nişte cărţi geniale, superbe, merită citite!




1. Frumoşii de Scott Westerfeld

“Îmbrăcatul era întotdeauna partea cea mai grea a după-amiezii.
Pe invitația la Vila Valentino se menționa ținuta semiformală, dar partea cu semi era o capcană. Asemenea unei nopți în care nu mergeai la o petrecere, semi lăsa loc unui număr prea mare de posibilități. Era destul de rău pentru băieți, pentru care putea să-nsemne sacou și cravată ( sau scăpau de cravată în cazul anumitor tipuri de gulere ) ori ținuta integral albă, fără sacou ( însă numai în după-amiezile de vară ), ori o diversitate de jachete, veste, fracuri sau pulovere drăguțe. În schimb, pentru fete, definiția cuvântului pur și simplu exploda…”

2. Tăcere  de Becca Fitzpatrick

"Coldwater, Maine
cu trei luni în urmă
Elegantul Audi negru a oprit în parcarea cu vedere spre cimitir, dar nici unul dintre cei trei bărbaţi din maşină nu intenţiona să aducă un omagiu celor decedaţi. Trecuse de miezul nopţii, iar cimitirul era oficial închis. Prin aer plutea o stranie ceaţă de vară, rarefiată şi mohorâtă, asemenea unor fantome trezite la viaţă. Până şi luna, o seceră subţire de ceară, semăna cu o pleoapă închisă. Înainte ca praful să se reaşeze pe drum, şoferul a sărit din maşină, deschizând imediat cele două portiere[...]"


3. Dolores Claiborne de Stephen King
" -Ce-ai întrebat, Andy Bissette? Dacă <<înţeleg drepturile alea pe care mi le-ai explicat >>?
Dumnezeule! Ce-i face pe unii bărbaţi să fie aşa înţepaţi! Nu, tu nu te mai necăji, ţine-ţi fleanca puţin şi ascultă-mă. Am io o idee, că o să mă asculţi aproape toată noaptea, aşa că ar trebui să te obişnuieşti cu asta. Pen`că am înţeles ce mi-ai citit! Arăt io ca şi cum mi-aş fi pierdut capu`  de când te-am văzut în piaţă? Asta era luni după-amiază, dacă-ţi mai aduci aminte. Ţi-am spus io c-o să te ia naiba când o să vadă nevastă-ta că ai cumpărat pâinea [...]"


4. Belle de Jour- Noile aventuri intime ale unei prostituate de lux londoneze
" - Ceea ce vreau, şi vreau cu adevărat...probabil că ţi se va pare caraghios....e să-ţi fac plăcere.
Clientul avea în jur de cincizeci de ani, îmbrăcat în ţinută de birou, lejeră. O, nemaipomenit, mi-am zis, încă o jumătate de oră de limbi entuziaste de la un bărbat a cărui soţie crede, probabil, că  trupui ei se termină la buric.
- Iară o idee superbă, am răspuns eu, torcând ca o pisicuţă.
- Spune-mi ce fantezii ai, a spus el, urmărind cu degetul conturul sutienului meu. Ce-ţi doreşti în clipa asta mai mult decât orice aştceva.
M-am gândit şi i-am spus:
- Ei bine, a trecut ceva vreme de când [...]" 

Un comentariu: